Rizikos valdymo informacinę sistemą Italijos aviacijos kompanijai „Alenia Aeronautica“ sukūrusi IT sprendimų UAB „Elsis“ (grupė) siekia atrasti dar porą naujų nišų ir ilgainiui atsisakyti atsitiktinių užsakomųjų paslaugų teikimo.
Prieš trejetą metų gavęs „Alenia Aeronautica“ užsakymą pagal pateiktus aprašus sukurti rizikos valdymo sistemą, „Elsis“ netruko pastebėti, kad užsakovas nėra visiškai tikras dėl to, ko pats nori. Rizikos valdymo sprendimų patirties tuo metu neturėję lietuviai „Alenia“ iškart negalėjo padėti tiksliai nurodyti poreikių, tad didelės kompanijos biurokratiniuose mechanizmuose atsidūręs projektas vienu metu buvo prie žlugimo ribos.
Tačiau dėl ES lėšų gavęs galimybę sukurti tokios sistemos prototipą, įgytas žinias ir jau konkrečią projekto viziją „Elsis“ pasiūlė beveik metus, galima sakyti, tylėjusiems italams ir darbai buvo atnaujinti. Tad pernai „Alenia Aeronautica“ sistemos pirmąjį etapą baigusi bendrovė ne tik tikisi pratęsti bendradarbiavimą su lėktuvų gamintoja, bet ir jaučiasi radusi naują specializacijos sritį.
Prie minėto projekto iššūkių prisidėjo „Alenia Aeronautica“ dydis ir vienas nuo kito nutolusių skirtingų padalinių skaičius, menkas bendrovės IT departamento įsigilinimas į skirtingų padalinių procesus, organizacinės ir kitos subtilybės. Visgi „Elsis“ įsitikino, kad iš tokių klientų reikia ne laukti ant lėkštutės patiekto užsakymo, o patiems siūlyti savo viziją bei žinias.
Klientai dažniausiai pradeda suprasti, ko iš tiesų nori, tik tuomet, kai gauna pirmą apčiuopiamą produktą. Juk ne visi turi abstraktų mąstymą, leidžiantį pagal „popierius“ suvokti būsimą ar norimą rezultatą – ne veltui IT pasaulyje populiarėja prototipų gamyba, taip klientui stengiamasi kuo greičiau pateikti pirminę produkto versiją.
„Elsis“ svarbiausia pamoka – klientams vis rečiau reikia tik užsakymų vykdytojo. Technologijos tampa savaime suprantamu dalyku, programuoti moka visi, todėl vieną kartą pasirinkę vieną bendrovę, kitą kartą gali pasirinkti kitus vykdytojus.
Bandant parduoti vien programavimo išteklius, atsiriekiama tik nedidelė pyrago dalis, o didžiausia pridėtinė vertė atsiranda, kai pas klientą ateinama su žiniomis ir savo vizija.
Nors „Alenia“ projektą „Elsis“ užbaigė pagal iš pradžių suderėtas finansines sąlygas ir dėl to neuždirbo papildomo pelno, bendrovės vadovų teigimu, sistemos modeliavimas, procesų bei poreikių išsiaiškinimas ir kitos konsultacinės paslaugos ateityje turėtų atnešti gerokai daugiau pajamų nei vien tik programavimas.
Rizikos valdymo sistemas „Elsis“ ketina aktyviau populiarinti ir Lietuvoje. Neretai įmonės rizika yra vertinama ir peržiūrima naudojantis tokiais paprastais įrankiais kaip „Excel“, nors automatinis riziką apibrėžiančių duomenų surinkimas bei atvaizdavimas šią funkciją paspartintų ir supaprastintų. Konkrečius rizikos vertinimo kriterijus įmonės paprastai nustato pačios. Tai gali būti šimtai tokių kintamųjų kaip finansiniai rezultatai, vartotojų, pirkėjų ir gamybos klaidų skaičius ar kitokie parametrai, kuriuos sistema paprastai automatiškai surenka ir apibendrina.
Kol kas „Elsis“ eksportas sudaro apie 15–30% visų pajamų, o Lietuvoje įmonė dirba beveik vien su viešuoju sektoriumi. Nors jo įmonė neišsižada, „Elsis“ ketina dėti visas pastangas į savo eksporto dalies didinimą, o idealiu atveju bendrovė norėtų visiškai atsisakyti pavienių ir atsitiktinių projektų kūrimo.
***
Pilnas tekstas skelbtas balandžio 27 d. dienraštyje „Verslo žinios“.
Plačiau: http://vz.lt/?PublicationId=0b4249a5-0d40-40b4-9228-a65adbe83c3d&ref=rss#ixzz1v22EXGsF